فرشینه چیست و به چه فرشی فرشینه گفته می شود؟ امروزه در بازار فرش نام فرشینه به عنوان یکی از فرش های قیمت مناسب و سایز کوچیک معروف هستند و برخی شرکت های تولید کننده در تبریز و تهران به تولید این فرش مشغول هستند.در این بین گروه تولیدی ترمه کاور معتبرترین تولید کننده می باشد که شما می توانید در کمترین زمان ممکن فرش ماشینی خود را سفارش دهید. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله کوتاه در مورد فرشینه اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب و خرید فرش با یکدیگر صحبت کنیم.

فرشینه چیست؟

در اصطلاح فرشینه به فرشی گفته می شود که نقش و نگار آن مانند فرش ماشینی یا دستبافت میباشد، ولی از نظر تولید با یکدیگر متفاوت هستند و هیچ تار و پودی برای تولید فرش مورد استفاده قرار نمی گیرد. همچنین در اینجا از شانه و تراکم صحبت نمی شود. برای تولید فرشینه ماشینی از سه متریال یا سه نوع جنس مختلف که روی یکدیگر قرار می گیرد، تشکیل فرشینه را میدهند. در لایه روی آن از پارچه مخمل شانل با تراکم بالا استفاده شده و در لایه میانی آن از نمد 700 گرمی یا 1000 گرمی و لایه زیرین آن از یک چرم مصنوعی به نام دات کت که نقش ترمز دارد استفاده شده است.

مراحل تولید فرشینه ماشینی چگونه است؟

در اولین مرحله توسط دستگاه کامپیوتری و تنظیم عکس مورد نظر توسط نرم افزار چاپ، به دستگاه رنگی چاپ ارسال میشود، طرح و رنگ به کاغذ انتقال داده می شود و در مرحله سوم کاغذ آغشته به رنگ مربوط به طرح روی پارچه مخملی قرار می گیرد و در مرحله چهارم، توسط یک دستگاه پرس، طرح و رنگ مورد نظر روی کاغذ به پارچه مخملی انتقال داده می شود.

فرشینه مانند فرش ماشینی دارای شانه و تراکم نیست و هیچ تار و پود در آن استفاده نشده است. برای ایجاد طرح روی فرشینه از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده می کنند. طرح و رنگ توسط یک دستگاه چاپ روی کاغذ انتقال داده می شود و در مرحله دوم توسط یک دستگاه پرس، رنگ موجود در کاغذ بر روی فرشینه انتقال داده شده و در اصطلاح چاپ می شود. و در مرحله آخر وارد بخش زیگزاگ شدن فرشینه می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ترمه کاور مراجعه کنید و فرشینه مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید.